Pasning og acceptere flaske

28. juni 2011

Alder:
5 mdr.

Pasning og acceptere flaske

Kære Helen.

Tak for svar ang. sovning og putteritualer. Der gik blot et par dage efter jeg fik svar og så sov han som en engel igen. Uden de store problemer kan han nu lægges igen hvor han stille og roligt falder i søvn selv. Skønt.

Nu til noget andet. Han er aldrig blevet passet før, men på fredag og lørdag skal faren og jeg ud sammen, mens han skal passes af sin faster, som han kender godt og har været sammen med mange gange.

Han har indtil videre ikke villet spise særlig meget af sutteflaske eller modermælkserstatning. Vi har den sidste tid øvet med sutteflaske og han vil godt tage den nogenlunde når der er vand i, men så snart vi putter mme i, vrænger han på næsen og vil ikke drikke noget. Han får grød/mos to gange om dagen og det går fint med det. Han drikker også vand af kop, men gider ikke drikke mme af kop heller. Han bliver ca. ammet 6 gange i døgnet.

Vi kommer hjem og sover hvor han er, så jeg vil evt. kunne give ham bryst den første nat - anden nat er det ...

Annonce

... ikke sikkert vi kommer hjem til hans spisetid (med mindre det selvfølgelig bliver nødvendigt). Om morgenen/formiddagen er vi pgså hjemme, så det ikke føles som en evighed for ham (os?) at vi ikke er sammen. Vi er ikke særlig langt fra hvor han bliver passet, så jeg kan godt køre hjem og amme ham, hvis det bliver nødvendigt. Men vi ville jo gerne prøve at være ude sammen sådan lidt mere kontinuerligt (spiser hver 2. time) + synes også det kunne være rart, hvis vi kunne få ham passet.

Har du nogle gode råd? Det skal siges, at vi har prøvet forskellige mme mærker og bliver ved med at prøve lidt endnu. Alle siger at han nok skal spise, hvis han er sulten nok og at det er bedre, når jeg slet ikke er i nærheden (faren har prøvet at give en gang, hvor jeg ikke var hjemme, men uden det store held).

Selv har jeg lidt svært ved at acceptere tanken om at han "bare skal være sulten nok". Men jeg ved ikke om jeg er lidt for bekymret?

Vores søn er snart 6 mdr.

Med venlig hilsen
L

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Gogsig barfodssko - De første og eneste sko dit barn behøver

Har du nogensinde tænkt over, at næsten alle børn bliver født platfodet? De fleste børn lærer faktisk bedst at gå, når de går på bare fødder.

Den bedste måde at styrke deres svang, sener og muskler i foden er gennem denne naturlige tilgang.
Det var bland andet den indsigt, der ...

Læs mere her

17. maj 2024 | Udvikling | 6 mdr.

Triller kun til den ene side

Kære Helen Min søn er nu 6 måneder, og jeg syntes egentligt at han udvikler...

16. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Får min søn kalk nok?

Hej Helen Min lille søn er nu blevet 6 måneder og han vejer nu ca. 7.5 kg og...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Give MME uden at opvarme det?

Hej Helen Nu hvor det er blevet varmere og bedre vejr, så vil jeg gerne...

Annonce

Viden om børn:

Tvillinger og trillinger

Du er berettiget til børnetilskud, hvis du føder tvillinger og trillinger. Du får også automatisk udbetalt børnetilskud, hvis du har adopteret flerlinger. Du kan få børnetilskud til og med det kvartal, hvor dine børn fylder 7 år.

Tal også med din sundhedsplejerske om muligheden for at komme med i en gruppe for mødre/fædre med flerlinger. Det kan være rigtig rart at møde ligestillede, drøfte de forskellige glæder og udfordringer, som børn giver, og rigtig mange har også stor glæde...

Læs mere i Babylex

Kravle

De fleste børn begynder at kravle, når de er mellem 8-12 måneder gamle. Nogle børn kravler dog allerede i 6 måneders alderen, og andre børn springer kravlestadiet helt over.

Det er vigtigt, at barnet kravler, da det har stor betydning for barnets motoriske udvikling og kunnen senere i livet. Når barnet kravler styrkes armmusklerne, og barnet øver sig i at holde hovedet oppe og i at bevæge det frit i alle retninger. Det sker små rytmiske bevægelser i ryggen, som er vigtigt for at...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Endnu engang ros til dig. Det varmer virkelig mit hjerte at læse dine svar til andre. Din grundighed tåler ingen sammenligning og findes ikke hos mange andre! Mange forældre og børn kan prise sig lykkelig for at have dig!

Glæder mig til at læse din bog.

Mange varme hilsner fra
Sophus og mor