Brev:
Pasning og acceptere flaske
28. juni 2011
Alder:
5 mdr.
Pasning og acceptere flaske
Kære Helen.
Tak for svar ang. sovning og putteritualer. Der gik blot et par dage efter jeg fik svar og så sov han som en engel igen. Uden de store problemer kan han nu lægges igen hvor han stille og roligt falder i søvn selv. Skønt.
Nu til noget andet. Han er aldrig blevet passet før, men på fredag og lørdag skal faren og jeg ud sammen, mens han skal passes af sin faster, som han kender godt og har været sammen med mange gange.
Han har indtil videre ikke villet spise særlig meget af sutteflaske eller modermælkserstatning. Vi har den sidste tid øvet med sutteflaske og han vil godt tage den nogenlunde når der er vand i, men så snart vi putter mme i, vrænger han på næsen og vil ikke drikke noget. Han får grød/mos to gange om dagen og det går fint med det. Han drikker også vand af kop, men gider ikke drikke mme af kop heller. Han bliver ca. ammet 6 gange i døgnet.
Vi kommer hjem og sover hvor han er, så jeg vil evt. kunne give ham bryst den første nat - anden nat er det ikke sikkert vi kommer hjem til hans spisetid (med mindre det selvfølgelig bliver nødvendigt). Om morgenen/formiddagen er vi pgså hjemme, så det ikke føles som en evighed for ham (os?) at vi ikke er sammen. Vi er ikke særlig langt fra hvor han bliver passet, så jeg kan godt køre hjem og amme ham, hvis det bliver nødvendigt. Men vi ville jo gerne prøve at være ude sammen sådan lidt mere kontinuerligt (spiser hver 2. time) + synes også det kunne være rart, hvis vi kunne få ham passet.
Har du nogle gode råd? Det skal siges, at vi har prøvet forskellige mme mærker og bliver ved med at prøve lidt endnu. Alle siger at han nok skal spise, hvis han er sulten nok og at det er bedre, når jeg slet ikke er i nærheden (faren har prøvet at give en gang, hvor jeg ikke var hjemme, men uden det store held).
Selv har jeg lidt svært ved at acceptere tanken om at han "bare skal være sulten nok". Men jeg ved ikke om jeg er lidt for bekymret?
Vores søn er snart 6 mdr.
Med venlig hilsen
L